El ordenador

Datum: 2010-08-22 || Tid: 22:34:17
Nu är ÄNTLIGEN internet fixat på min nya dator!! Fick bli en tripp till elGiganten idag för att köpa nån grunka för att pappsen skulle få det att fungera. Jag är helt fascinerad av hur snabbt det går, det är helt sjukt. Jag hade drygt 39 GB bilder som skulle föras över från den gamla datorn till den här. För att göra det förde jag först över dem till en externhårddisk, bara dessa bilder tog 11 timmar att föra över från min gamla seg-dator! Sen hade jag ju massa andra saker, som musik, dokument och videos.. Jag tror det tog sammanlagt två dagar att fixa allt över på den extrernahårddisken. Jag bävade sedan över att föra över allt till den nya datorn, men det behövde jag absolut inte göra. Där tog det så mycket som 23 minuter att föra över alla bilder..! Ja ni hör ju, jag har uppgraderat mig kan man säga.Har även installerat Photoshop nu, galet snabbt går det jämfört med förut! Så otroligt jävla skönt!

Har lite söndagsångest idag för imorn drar den riktiga skolan igång och schemat börjar gälla. Känns ju lite sådär må jag säga. Men hur som helst har jag och mammsen bestämt oss för att prova på pilates imorn på morgonen innan skolan börjar, börjar inte förns 10.00 imorn. Har aldrig testat, verkar kanske inte sådär toppen roligt men skönt att börja dagen med lite träning. Jag måste ju börja värma upp lite inför nästa vecka då vi drar igång med vårat projekt. Då blir det fem träningspass i veckan, inget godis, chips, läsk och andra onyttigheter och försöka äta en så nyttig och varierande kost som möjligt ÅTTA veckor! Kan behöva en hel del pepping från mina nära och kära för att klara det här utan att bryta ihop inombords, hehe. Nej men det ska bli jävligt kul!


Mitt fredagsmys de kommande veckorna

Puss och godnatt
Mickis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0