Pepparkakor och hus

Datum: 2010-11-22 || Tid: 22:22:25
I lördags var det som tidigare nämnts pepparkaksbak hemma i Fridhem. Både vanliga söta små pepparkakor i olika former bakades men även ett litet gulligt pepparkakshus. På slutet spårade baket lite och jag började göra sniglar, morötter och kringlor. Dock blev dom inte så snygga efter en vända i ugnen, snigeln som syns i kollaget kollapsade totalt efter ugnens hetta tyvärr.



Vi hade dock inga nonstops i lördags så huset förblev odekorerat. Idag blev det ändrning på det! Mitt i pluggbubblan tittar denna filur.....




.....fram bakom BH:n! Efter det gick det ju inte att göra annat än att dekorera pepparkakshus.



Taaadaaa, mästerverk! ;)

Förövrigt om ni undrar så är mitt hår sjukt lent och rakt idag och nu tänker jag lägga mig i sängen som titta på Biggest Loser finalen, så det så!


Kommentarer
Postat av: Harry

Gillar snigeln! Och ändå att dekorationen inte spårade som i the Norrman hus är tuur ;)

2010-11-23 @ 22:32:09
Postat av: lollan

HAHA älskar att du skrev om ditt hår!

2010-11-26 @ 10:42:35
Postat av: Mickis

HAHAHAHHA jaa klart! Jag vart ju chockad som sjuttsingen när jag kollade mig i spegeln ;)

2010-11-26 @ 17:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0