Förebild

Datum: 2011-02-23 || Tid: 18:19:12
Jag måste bara slå ett slag för underbara Emelie Ohlsson. Jag har läst hennes blogg ett bra tag nu och hon är helt fantastisk. Hon är ung och fotograf på heltid. Hennes bilder är helt underbara och det bara sprudlar av kärlek och värme från hela henne. Hon älskar verkligen sitt jobb och det syns i hennes bilder. Skulle någon fråga mig idag om jag hade någon idol skulle jag helt klart svara Emelie Ohlsson.

Jag har precis gått hennes grundkurs i foto, "Sätt ljus på dina bilder", och även om jag redan kunde det mesta av faktan som stod där så blev jag otroligt inspirerad. Framförallt av den sista delen där hon visar och kritiserar sina egena bilder som hon tog i början av sin karriär. Det är lätt att tro att alla som är duktiga på något har varit det hela sitt liv, dom liksom föddes så. Då är det också lätt att tro att man själv aldrig kommer kunna bli lika bra som dem. Men efter att ha gått Emelies kurs har jag mer motivation och inspiration än någonsin. Jag kunde bara inte låta bli att köpa en andra kurs av henne, nämligen hennes redigeringskurs. Jag har inte satt igång med den än men jag kan inte tro att den är sämre än den första. Förhoppningsvis kan jag boka in en fotografering med henne någon gång, låta henne ta lite fina bilder på mig och Johan. Det skulle vara så otroligt roligt att få se henne "in action" så att säga.

 

Så med detta inlägg vill jag bara råda alla som delar mitt intresse för fotografering, om så bara det minsta!, att klicka sig in på Emelies blogg, här. Ni kommer inte bli besvikna!

Nu ska jag dyka in i regieringskursen!

Ha det fint


Kommentarer
Postat av: Emelie Ohlsson

Blev helt varm om hjärtat att läsa detta, tack finaste du!!

2011-02-23 @ 22:27:52
URL: http://emelieohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0