G U L L I V E R ' S T R A V E L S - 5/5

Datum: 2011-03-01 || Tid: 21:15:11
Skönaste filmen 2010!



Denna film avnjöt jag och Mikaela en kväll innan den dagen jag blev sjuk och missade en studentresa till Turku, men filmen var störtskön! Dock såg vi den inte i 3D.

Filmen handlar om Lemuel Gulliver som arbetar som "postman" på ett tidningsföretag. Han är lite tillbakadragen och är hemligt förälskad i en journalist på tidningen som heter Darcy. Gulliver drar av en vals om att han är en riktig äventyrare och att han skirver artiklar på fritiden och drömmer om att bli journalist. Darcy ber honom skriva ett exempel, och Gulliver säger "Självklart kan jag göra det!". Men, han kan ju inte skriva. Han får skirvkramp hemma i sin lägenhet och det slutar met att han kopierar text från olika, kända källor olika platser på jorden. Darcy älskar det och Gulliver blir skickad på uppdraget att skirva en artikel om Bermuda Triangeln.
Men det visar sig att Bermuda Triangeln tar Gulliver till landet Liliputt, landet där alla är JÄTTESMÅ.



Gulliver's Travels
var en skön feel-good film som passar bra att kolla på om man känner för lite skratt och avslappnad, okomplicerad underhållning. jag tyckte filmen var jättebra och man blev så glad av den. Dock är jag ett stort Jack Black-fan, så det var säkert en avgörande faktor för mitt höga betyg på filmen.

Jag ger filmen 5/5 !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0